dilluns, 29 de juliol del 2013

Ultra Trail Catllaràs 2013

La cursa més dura que fins al moment he realitzat. No puc començar aquesta crònica de cap altre manera. Sé que sóc un principiant alhora de recórrer aquestes distàncies, però crec que la duresa d'aquesta prova va exigir al màxim fins i tot el corredor més expert. Realment sabíem que ens esperaven unes quantes hores d'exigència al moment que ens situàvem a la línia de sortida el dissabte a les 7 del matí.

  Em plantejo la cursa amb l'objectiu d'acabar-la. Començo molt suau per intentar regular les forces. Travessem el poble amb l'alegria característica dels primers metres en aquest tipus de curses, però de seguida s'enfila per un corriol que ens porta fins el quilòmetre quatre, m'hidrato a l'avituallament i seguim pujant. Aquest tram el gaudeixo molt i m'encanto mirant el Pedraforca que se'ns presenta al davant. Baixada fins a Sant Julià de Cerdanyola amb molt bones sensacions, estem al quilòmetre 13 i això acaba de començar.


Un altre puja i baixa i ràpidament cap a Malanyeu, on comencem una ascensió per cordes i grimpades que ens porten en uns paratges fantàstics, pujant sense treva finalment arriba una gran baixada cap a la Nou de Berguedà. Aquí ens espera un gran avituallament, estem al quilòmetre 27,5 i porto un temps de 3 hores i 54 minuts. En aquests moments ocupo la 28ena posició, el que significa que he anat guanyant posicions constantment. Em sento bé tot i que ja portem un bon desnivell positiu acumulat. Ara toca la pujada més dura ja que guanyarem 800 metres en poc més de 3 km. A mitja pujada començo a patir de valent. Els quadríceps m'estan explotant i haig de fer força amb les mans a les cuixes per despistar el dolor. Per uns moments m'imagino a la línia d'arribada arribant coixejant i extenuat. Per fi arribo al cim de Sobrepuny i
m'aturo per estirar els músculs. Començo la baixada suaument i de mica en mica vaig recuperant sensacions i més quan em refresco amb les gorgues del final de la baixada. Amb penes i treballs arribo a l'avituallament de Castell de l'Areny on en Gerard Freixes m'ofereix pasta que no puc ni empesar-me, i em recupero amb talls de síndria i meló. A partir d'aquí comença una pujada infernal, la calor apreta moltíssim i les cames avancen feixugament. Tot i això vaig avançant fins a Sant Romà de la Clusa on torno a refrescar-me , a menjar força i hidratar-me de forma abundant. Ens informen que ens queden 200 metres de desnivell positiu i pas a pas vaig avançant. Ràpidament arribo al refugi d'Ardericó on en Marc Bosch em dóna ànims. Això ja ho tenim, última pujada que pica molt i les cames em fan un mal terrible, tot i això arribo dalt i sé que ja està. Queda la baixada de tornada a la Pobla de Lillet, baixo molt lent ja que les cames no tenen força, arribo al poble i ara només queda la pujada fins la línia d'arribada. En aquests pocs metres de pujada atrapo els dos corredors que portava el davant i quedem que arribarem junts, correm els últims metres i arribem feliços amb 8 hores i 45 minuts.

8 hores i 45 minuts de felicitat fent la volta a un lloc magnífic. La gent de Klassmark s'ha superat amb un recorregut realment variat, amb un entorn privilegiat i amb una duresa que recordarem per temps. Felicitats a tots els valents que es van atrevir a presentar-se a la línia de sortida, felicitats a la gent dels avituallaments que han estat fantàstics. Felicitats a la More per baixar de les 4 hores al Trail de 30 km.

Per cert, ens ho hem passat molt bé a la piscina amb en Magí i en Jan. Gran muntatge per poder gaudir d'un cap de setmana completíssim. Llarga vida al Catllaràs !!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teu comentari !!